Poniżej znajdą Państwo listę najczęściej zadawanych pytań wraz z odpowiedziami.

  • Jakie sprawy mogę załatwić w Archiwum US?

    W Archiwum US można załatwić następujące sprawy:
    –    zaświadczenie o stanie studiów
    –    zaświadczenie do celów emertalno-rentowych
    –    karta przebiegu studiów
    –    potwierdzenie zaliczenia wybranych przedmiotów /do 5 pozycji/
    –    zaświadczenie o średniej ocen ze studiów
    –    wydawanie uwierzytelnionych kserokopii
    –    opisy przedmiotów – sylabusy
    –    w przypadku kwerend archiwalnych nie wymienionych powyżej wyszukiwanie dokumentów i sporządzanie odpowiedniego dokumentu – 15 zł za 1 godzinę pracy oraz za każde rozpoczęte 1/2 godziny pracy;
    –    odbiór świadectwa, dyplomu, indeksu – bezpłatne po uprzednim rozliczeniu się z karty obiegowej i zobowiązań wobec Uczelni;
    –    udostępnianie zasobu – bezpłatne.

  • Czy mogę załatwić swoją sprawę korespondencyjnie, czy muszę przychodzić osobiście?

    Istnieje możliwość wysłania wniosku o załatwienie konkretnej sprawy poprzez operatora pocztowego lub platformę EPUAP. Należy przesłać do Nas wniosek na formularzu, który znajduje się w zakładce Dokumenty i zaświadczenia. Nie trzeba zgłaszać się do Nas osobiście. UWAGA! Zgłoszenia telefoniczne nie są brane pod uwagę. Zawsze należy zgłosić sprawę pisemnie.

  • Jak wygląda procedura załatwiania spraw?

    Tak naprawdę zależy to od sprawy, którą chcemy załatwić. Najczęściej jednak w przypadku płatnych kwerend rozpoczynamy pracę po otrzymaniu pisemnego zgłoszenia oraz potwierdzenia z księgowości wpłynięcia wymaganej kwoty na nasze konto bankowe (załączenie dowodu wpłaty przez Państwa w emailu znaczenie przyspiesza postępowanie). W momencie przygotowania danego dokumentu wysyłamy go pocztą na wskazany adres lub jeżeli Państwo sobie życzą można odebrać dokument osobiście. W tym drugim przypadku warto zostawić w zgłoszeniu numer telefonu, żebyśmy mogli Państwa poinformować, że dokument jest gotowy do odbioru.

  • Czy ktoś w moim imieniu może załatwić za mnie sprawę w Archiwum US?

    Istnieje taka możliwość, jeśli osoba wskazana do załatwienia sprawy posiada upoważnienie notarialne lub w przypadku upoważnienia takiej osoby przez zainteresowanego, pisemnie w obecności pracownika US.

  • Czy przeprowadzane w Archiwum kwerendy są płatne?

    Przeprowadzane w Archiwum US kwerendy są płatne.  Cennik usług znajduje się na stronie internetowej Archiwum w zakładce Dokumenty i zaświadczenia

  • Czy mogę odebrać w Archiwum swoje dokumenty?

    Tak, jeśli posiadamy dokumenty, które można odebrać. Najlepiej zadzwonić lub napisać do nas email w celu potwierdzenia posiadania przez nas Państwa teczki.

  • Czy mogę uzyskać kserokopię lub skan swoich dokumentów?

    Tak, koszt wykonania kserokopii/skanu poświadczonej z oryginałem strony dokumentu wynosi 2zł.

  • Czy istnieje możliwość wysyłki dokumentów za granicę?

    Wszelkie kwerendy archiwalne wysyłane są zarówno na terenie Polski jak i poza nią listami poleconymi, których koszt wysyłki pokrywa Uniwersytet Szczeciński. Istnieje możliwość wysyłki poprzez firmę kurierską, ale koszt i formalności takiej usługi pokrywa zainteresowany.

  • Czy zaświadczenia lub karty przebiegu studiów wystawiane są w językach obcych?

    Nie, wszelkiego rodzaju zaświadczenia i inne dokumenty wystawiane są w języku polskim, który jest językiem urzędowym w Polsce. Istnieje możliwość, na życzenie zainteresowanego, wysyłki dokumentu pod wskazany adres tłumacza przysięgłego.